Skocz do zawartości

[OpenGL] Normalne


0utsideR

Polecane posty

Liczysz je dla każdego trójkąta albo możesz policzyć dla każdego wierzchołka poprzez uśrednianie normalnych z kilku trójkątów do których należy ten wierzchołek dzięki temu otrzymasz cieniowanie bardziej gładkie niż te w przypadku 1 normalnej dla 1 poly.

Podstawowo używasz powiedzmy ich tak:
[code=Delphi]
glBegin(GL_TRIANGLES);
glNormal3f(xNormalnej, yNormalnej, zX[ZN^
N^
N^
N[

6u+Ł3z+g]m96[Z%X]'ŹÓ,ibsŻ7!Ł}ś +3xĘ,ZćjYWek\"zźFx''Ż7Łc4#Yfek[kMr4Ź'!Śknui'
glNormalPointer();
[/code]
[quote] Do czego sa potrzebne normalne [/quote]
Zrób sobie najprostrzy przykład włącz światło i nie ustwiaj normalnych, a potem ustaw normalne i porównaj wyniki.
Co do wyznaczania osoby wyżej już podały.
Dodatkowo dla brył z GLu: dyski, kule i stożki normalne są generowane automatycznie.

Ot taka mini-strona moja po godzinach :)http://www.wnetrzekuchni.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...