Skocz do zawartości

Szelma

Użytkownicy
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Szelma

  • Ranga
    Nowy na forum
  1. int width = GetSystemMetrics(SM_CXMAXIMIZED), height = GetSystemMetrics(SM_CYMAXIMIZED); Stąd już niedaleko do wyznaczenia proporcji ekranu i dostosowania do nich swojej gry. Dziękuję, to wydaje się być odpowiedzią na moje drugie pytanie
  2. Masz rację. Pisząc kwadrat miałem na myśli "standardowy" niegdyś monitor -> faktycznie jest prostokątem Pytanie pozostaje aktualne.
  3. Witam forumowiczów, Jestem początkującym więc proszę o wyrozumiałość. Problem: Tworzę mini grę w SDL 1.3 dla Windows i natknąłem się na problem związany z wyświetlaniem grafiki dla różnych wielkości/typów ekranu. Do tej pory tworzyłem grafikę na ekranie typu kwadrat (4:3), po uruchomieniu gry na ekranie typu wide (16:9 lub 16:10) mam efekt źle dobranych proporcji. Czyli ogólnie mówiąc obraz jest zazwyczaj nienaturalnie rozciągnięty. Problem jest widoczny w momencie wybrania opcji full screen. Moje pytania: 1. Jakie istnieją rozwiązania powyższego problemu ? Zaznaczę iż chciałbym uniknąć przycinania grafiki względem ekranu. 2. Czy istnieje możliwość wykrycia typu ekranu ? Np. czy użytkownik używa 4:3, 16:9. Czy muszę na sztywno wstawić opcję przełącz na dany typ w menu opcji ? Dziękuję i pozdrawiam.
×