Skocz do zawartości

Toster

Moderatorzy
  • Zawartość

    1882
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

6 obserwujących

O Toster

  • Ranga
    Archon

Ostatnio na profilu byli

12565 wyświetleń profilu
  1. Toster

    Help Of A Wizard

    Yep to jest wlasnie to
  2. Toster

    Help Of A Wizard

    Kurde nie mam pojecia jak to sie w unrealu robi Ogólnie to obecnie mam dostep do netu tylko z komorki wiec nie poszaleje. Ale tam jest dany gotowy model z animacja chodzenia/biegania. Na bank da sie go wyeksportowac do FBX, i pewnie wtedy mozna z tego wyciagnac szkielet/animacje.
  3. Toster

    Help Of A Wizard

    Ok zebrałem listę postaci które mam w grze, poniżej lista. Nie mam zdefiniowanej wizji jak to ma dokładnie wyglądać. Po rozmowach ze znajomym grafikiem z gamedev powiedział mi że aby to udźwignąć trzeba iść w klimat kreskówkowy. Cellshade i te sprawy bo realizm nie ma bata aby ogarnąć w pojedynkę. Tak więc jako referencje sięgnąłem do Dzikich pól i ich galerii larpowych. Są tam różne "klasy" społeczne. Lista postaci: Szlachta: Pan domu, Pani domu, syn, córka, gość facet, gość żona, gość córka, gracz Służba: wyższa ranga: marszałek dworu, kamerdyner, ochmistrzyni, panna służąca Niższa ranga:dziewka służebna, kucharka, kredencerz, stajenny pachołki: chłopiec na posyłki, chłopiec stajenny, kuchcik(kobita), pomywaczka szkielet myślę aby użyć z tego co jest w unrealu bo tam mam już animację chodzenia, biegania. Więc od biedy połowę rzeczy link do galerii: http://www.valkiria.net/index.php?do=sort&p=gallery&area=8&charakter=&orderby=&ascdesc=&page=1
  4. Toster

    Help Of A Wizard

    Heh dlatego blog się nazywa "tworzenie gry po godzinach wieczorem" Nie musisz mi mówić jak to jest z czasem. Jutro postaram się ogarnąc jakąś listę bo obecnie skupiałem się nad dialogami i 7/10 mam zrobione do pierwszego rozdziału. Teraz nanieść poprawki i takie tam.
  5. Toster

    Help Of A Wizard

    Ogólnie dowolna pomoc mile widziana, największy problem jak dla mnie to jest postacie i ich animacja. Na ten moment używam modelu standardowego dawanego z UDK. Rozglądałem się też za packami z postaciami może później sobie jakieś zakupie. Jeśli miałbyś ochotę coś pomodelować to z różnych pokoików które mam do umeblowania z ciekawszych jest np: - biblioteka - kuchnia - magazynek itd. Mogę wrzucić pełną listę pomieszczeń oraz bryły jakie w udk używam to sobie przejrzysz co i jak.
  6. Toster

    Help Of A Wizard

    Wyrzucam setki godzin na piwo... wiec moge polaczyc te dwie czynnosci
  7. Toster

    Help Of A Wizard

    Bardzo powoli idzie bo ucze się UDK'a i blendera aby robic prototypowanie. Plus sporo dialogow produkuje, wiec ogolnie tak jak zawsze... czyli pod górkę Unreal ma moc, ale czasami to po prostu rece opadaja. Niby cos banalnego a sie najebac trzebe ze az glupio
  8. Toster

    Help Of A Wizard

    Ostatnio mam nawrót do zabawy w pisanie gier. Postanowiłem całość oprzeć na Unreal 4 SDK, nie zamieszczam cyklicznie buildów i nie wiadomo na czym to stanie, ale postanowiłem zrobić małego bloga gdzie na bierząco postaram się opisywać postępy prac. Całość w łamanym angielskim może kogoś zainteresuje. https://eveninggameproduction.blogspot.com
  9. Toster

    Pisanie gry.

    wzieli ogre i na nim zaczeli dlubac. Nie wiem jaki silnik do fizyki. Po wersji PC robili porty na xBoxa i PSy ale nie znam szczegolow, pewnie mozna na ich stronie sprawdzic na co wydali
  10. Toster

    Pisanie gry.

    Hej, hej, hej. Może kogoś zainteresuje ten filmik. Znajomi znajomego założyli firmę od zera robiącą gry. Wszyscy kolesie mają kilka lat doświadczenia w game dev zanim się na to porwali. Na filmiku możecie prześledzić kolejne etapy powstawania gierki, wydawałoby się prostej technicznie. Praca full time a nie po nocach klepanie kodziku: Może kogoś zainteresuje, a może wielu uświadomi ogrom pracy i czasu potrzebny na stworzenie tytułu.
  11. Toster

    Problem z Dev C++

    Proszę nie siać defetyzmu, linuks/win/mac nazi będzie tępione. Twoja odpowiedź nic nie wnosi do tematu poza twoimi upodobaniami.
  12. Toster

    Sposób przechowywania map

    Mapa 60kx60k w postaci tilowej to okolo 3,5GB ramu aby trzymac ja na stale w pamieci. Na standardy serwerowe to zaden dramat. Ale MMO raczej nie robi sie na jednej maszynie tylko na klastrze. Co wiecej mozna swiat podzielic na mniejsze sekcje i rozdzielic obsluge kazdej z sekcji na rozne serwery. Pozatym nie ma obowiazku w mapie 60k x 60k ustawiania tilesa dla kazdego pola. Mozna powiedzmy ustalic jakies Master Nody powiedzmy co 10x10 tilesow i tylko im nadac wartosci. Natomiast wszystko pomiecy tymi nodami robic przez aproksymacje/interpolacje/filla czy inna acje. i wtedy pamieciozernosc spada ci diametralnie. Pozatym serwer nie musi wcale miec wizualizacji. To klient ma ta cala grafike itd. Serwer musi miec mape kolizji + pozycje graczy i itemow. Nawet jak na serwie jest 80 mln ludzi online to powiedzmy to zajmuje 800MB danych. Koszt pamieciowy jest pomijalny.
  13. Toster

    [delphi] Problemy ze scnaline

    blad dziwny, ustaw sobie aserty sprawdzajace czy wskaznik BC nie wyjezdza ci za daleko i czy nie nadpisujesz przez to pamieci. Pozatym nazwy zmienny mienią się w oczach, ręcznie je iterujesz na dziwnych zakresach pętli więc na tym też bym assercje poustawiał aby się upewnić że nie wychodzą tam gdzie nie trzeba.
  14. Toster

    [Turbo Delphi]TThread sprawdzanie

    Nie do końca rozumiem całość problemu ale możesz chyba zastosować takie coś. Przed uruchomieniem wątku ustaw mu pole z jakimś identyfikatorem (index tablicy albo klucz w mapie czy co tam używasz). Na końcu metody wątku (chyba execute było w TThread) sięgnij do kolekcji która zawiera wątek i usuń go z niej. Inna droga to dodanie listenera do każdego wątka. Listener może być informowany o zmianach stanu np onStart, onEnd i w reakcji na to kasować co potrzeba. Chyba że nic nie skumałem i nie o to chodzi.
  15. Toster

    [C++]liczba kolumn

    A do wizuazlizacji okna notatnika użyłem...
×